تربیت بدنی

دانلود فایل تحقیق : دانلود پروژه تجارت الکتورنیک در پزشکی – قسمت سوم

نکته مهم : برای بهره گیری از متن کامل پژوهش یا مقاله می توانید فایل ارجینال آن را از پایین صفحه دانلود کنید. سایت ما حاوی تعداد بسیار زیادی مقاله و پژوهش دانشگاهی در رشته های مختلف می باشد که می توانید آن ها را به رایگان دانلود کنید

– تهيه مدل فرآيند و طرح تجاري براي ارائه خدمات.

– طراحي سيستم هاي عملياتي و نرم افزارهاي پايگاه اينترنتي.

– ايجاد فضاي خدمات ميزباني تجارت الكترونيكي در سطوح ميزباني مشاركت كنندگان، عمليات فروش الكترونيكي، پرداخت الكترونيكي و خدمات پس از فروش.

– ارايه خدمات تجارت الكترونيكي به مشتريان خاص.

محور بعدی در حوزه زيرساخت ها، بحث استاندارد سازی می باشد. طرح تدوين استانداردهای تجارت الکترونيکی و ارائه متدولوژی استقرار در بنگاه های اقتصادی در همين راستا و با هدف بکارگيری استانداردهای تجارت الکترونيکی در بنگاه های اقتصادی کشور، ارتقای امنيت تجارت الکترونيکی، توسعه و ترويج تجارت الکترونيکی و همچنين کسب اطمينان و اعتماد ميان فعالان اقتصادی اجرا شده می باشد.

در اين طرح، اقدامات مهمی مانند استخراج شاخص های استاندارد تجارت الکترونيکی، مطالعات تدوين و ملی سازی استانداردهای تجارت الکترونيکِی، طراحی متدولوژی استقرار در بنگاه های اقتصادی و مديريت و بهنگام سازی منابع انجام می گردد. بنا بر اعلام وزارت بازرگانی اين طرح در سال 1386 عملياتی خواهد گردید.
محور بعدی در بحث زير ساخت ها امنيت می باشد. امنيت يكي از پيش نيازهاي تجارت الكترونيكي می باشد. لازمه اعتماد و اطمينان فعالان اقتصادي براي فعاليت در محيط الكترونيكي، امنيت الكترونيكي در سطح بالا می باشد. امنيت الكترونيكي يكي از چالش هاي اساسي كشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه محسوب مي گردد به همين دليل اين كشورها سعي دارند با همگرائي و هم انديشي بيشتر براي انجام تجارت الكترونيكي در عرصه بين المللي كمك كنند. ايجاد مركز صدور گواهي ديجيتال با هدف توليد، توزيع و مديريت گواهي ديجيتال طبق استانداردهاي معتبر بين المللي به مقصود ايجاد ايمني در مبادلات الكترونيكي مهمترين پروژه تعريف شده در اين محور بود. هدف عمده اين طرح ايجاد ايمني در مبادلات الكترونيكي از طريق صدور گواهي ديجيتال، اشاعه فرهنگ به كارگيري ابزار ايمني و پيشگيري از مشكلات براي كمك به رشد و توسعه تجارت الكترونيكي و تسريع در اجراي تشريفات در داد و ستد می باشد كه بخشي از كارهاي طراحي، ساخت و پياده سازي سيستم هاي نرم افزاري، توليد، توزيع و مديريت گواهي ديجيتال براساس استاندارد هاي بين المللي و ارائه خدمات ايمني به كاربران ايراني در تعامل هاي بين المللي انجام شده و تكميل آن در دستور كار قرار دارد.

بنابر اعلام اين گزارش اقدامات زير در سال 84 برای آماده سازی مرکز گواهی ريشه انجام يافته می باشد:
1) آماده سازی محل فيزيکی

2) انجام کارهای ساختمانی

3) خريد تجهيزات سخت افزاری

4) تهيه و توليد نرم افزارها

5) نصب تجهيزات امنيتی

6) تدوين مستندات مورد نياز

7) آماده سازی وب سايت گواهی ريشه کشور

کارشناسان عقیده دارند با وجود فعاليت هاي مناسبي كه براي فراهم کردن زيرساخت هاي مخابراتي انجام شده می باشد، نتيجه هنوز با معيارهاي جهاني فاصله زيادي دارد. از نظر زيرساخت هاي فني، امنيتي و اطلاعاتي، وزارت بازرگاني طرح هاي اساسي را شروع كرده می باشد كه با اجراي كامل اين طرح ها، اطلاعات اقتصادي و بازرگاني در اختيار فعالان بازرگاني ايران و جهان، صادركنندگان و واردكنندگان قرار خواهد گرفت. در نظر داشتن تأثیر محوري اطلاعات در تجارت، اطلاع رساني جامع و كامل مي تواند در تشويق تجارت و صادرات و ايجاد انگيزه براي تجار براي فعاليت در محيط تجارت الكترونيكي مؤثر باشد.

ماليه الکترونيکی

ماليه الکترونيکی يکی از نيازهای اساسی تجارت الکترونيکی می باشد. کشور های توسعه يافته سرمايه گذاري های زيادی در زمينه پرداخت الکترونيکی، بانکداری الکترونيکی، بيمه الكترونيكي و بورس الكترونيكي به اقدام آورده اند. بدون در نظر داشتن ماليه الكترونيكي، گسترش تجارت الكترونيكي ميسر نخواهد بود.

اقدامات بانك ها در زمينه بانكداري الكترونيكي در گزارش جامع تجارت الکترونيکی در سه محور مورد بررسي قرار گرفته می باشد.

بنا بر اين گزارش، در حوزه بانکداری الکترونيکی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ايران، تدوين پيش نويس مقررات صدور و راهبری کارت های اعتباری در شبکه بانکی کشور را در سال 84 به اتمام رساند.
از سوی ديگر توسعه شبکه خودپردازها و پايانه های فروش را به عنوان پايه های بانکداری الکترونيکی کشور با جديت پی گرفت و شعب آنلاين بانک ها را توسعه داده و امکان انتقال وجه بين بانکی از طريق زيرساخت های موجود را عملی نمود.

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

طبق آمار ارائه شده در اين گزارش تا انتهای سال 84، نزديک به 11 هزار و دويست شعبه از هفده هزار شعبه بانک ها از طريق سيستم برخط در مرکز شتاب فعاليت می کردند.

تدوين دستور العمل اجرايی صدور دستور پرداخت و انتقال وجه الکترونيکی و انجام امور مربوط به نظام تسويه ناخالص آنی به عنوان اصلی ترين زيرساخت پرداخت و تسويه پولی کشور و همچنين فراهم آوردن زمينه مشارکت بخش خصوصی در توسعه پرداخت های الکترونيکی از ديگر فعاليت های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ايران بوده می باشد.

بحث دوم در حوزه ماليه الکترونيکی بحث بيمه الکترونيکی می باشد که پروژه های انجام شده يا در دست اجرا به نقل از اين گزارش به توضیح زير هستند.

بيمه مرکزی ايران و شرکت های بيمه دولتی پروژ ه های بيمه خودرو، بيمه آتش سوزی، بيمه باربر، بيمه عمر، بيمه مهندسی و بيمه ايران را پيگيری کرده اند.

شرکت بيمه ايران پروژه های بازنگری در نظام آماری، طراحی شبکه ارتباطی سراسری، تعريف و اجرای داده های انباری، گردآوری روزانه اطلاعات، سيستم بيمه های مسئوليت، انتقال سيستم بيمه عمر به محيط وب را در دست اجرا داشته می باشد.

شرکت های ديگری نيز همچون بيمه آسيا اجرای سيستم بيمه اتومبيل در محيط وب، بيمه البرز پروژه تبديل سيستم اطلاع رسانی BBS به سيستم تحت شبکه را پيگيری کرده اند.

بيمه صادرات و سرمايه گذاری نيز صدور بيمه نامه های آتش سوزی، باربری، اتومبيل، اعتباری و مسئوليت را در دستور کار خود داشت.

دولت الکترونيکی

بخش ديگری که به عنوان يکی از مولفه های موثر در تجارت الکترونيکی در گزارش رسمی وزارت بازرگانی مطالعه شده، بحث دولت الکترونيکی می باشد.

در مقدمه اين بخش آمده می باشد: متناسب كردن كاركردهاي دولت الكترونيكي، مولفه مهم و اساسي در راهبرد تجارت الكترونيكي می باشد. دولت ها می توانند بسترهای تجارت الکترونيکی را فراهم کنند. در فعاليت هاي اطلاعات بر، دولت مي تواند از كارايي حاصل از اينترنت بهره گیری كند. با در نظر داشتن اهميت بخش عمومي در اقتصاد و كمبود منابع، دولت مي تواند اين درآمدها را مديريت كند كه در كارايي اقتصادي بسيار حايز اهميت می باشد.
در حوزه ايجاد رقابت ارائه Online خدمات در بخش هايي از قبيل ماليات بندي، تأمين اجتماعي، گمرك، رويه هاي واردات و صادرات هزينه شركت هايي كه با دولت معامله انجام مي دهند را كاهش دهد. افزايش شفافيت و حسابرسي در خدمات عمومي، فساد مالي را كاهش خواهد داد. شفافيت مي تواند روش ديگري در دولت الكترونيكي باشد كه رقابت كشور را افزايش و زمينه را براي سرمايه گذاري خارجي فراهم مي كند.
در زمينه تحصيل و آگاهی با گسترش اينترنت، دولت مي تواند نيازهاي ضروری برای تجارت الکترونيکی را فراهم می کند.

عملکرد دستگاه های مختلف در بحث خدمات الکترونيکی بنا بر اعلام اين گزارش عبارتند از:
وزارت امور اقتصادی و دارايی:

سيستم های نقل و انتقال املاک، ماليات بر درآمد اشخاص حقيقی، تجميع عوارض، وصول و اجرا، هيات های حل اختلاف، دبيرخانه مميز کلی، مشاغل و نقل و انتقال اتومبيل، ماليات بر درآمد اشخاص حقوقی، آمار، قبض بانک، معاملات ذيحساب، خريد و فروش شرکت ها، اظهار نامه گمرکی، ارث و طرح جامعه اطلاعات مالياتی (TARA) که مطالعات و تدوين قانون مربوط به اين طرح در حال انجام می باشد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

سيستم های يکپارچه برنامه ريزی منابع سازمانی، شبکه های VPN، LAN و WAN در ستاد، مديريت اطلاعات و اتوماسيون اداری، شبکه ملی اطلاع رسانی، بهداشتی و زيست پزشکی و مکانيزه کردن فرآيندهای جمع آوری اطلاعات بهداشتی، فرايند تامين و استقرار پزشکان و پيراپزشکان، امور کميته مطالعه نسخ، آزمايشگاه های تشخيص طبی، طرح گسترش شهرستان، واحدهای مبارزه با بيماری، مدارک پزشکی بيمارستانی تابعه، مديريت سيستم آموزشی، سيستم داروخانه ها در 60 درصد داروخانه های کشور، فرآيندهای نظام ارزيابی عملکرد سالانه دانشگاه های تابعه و فرايندهای اشتغال.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

علاوه بر آن، اين وزارتخانه سيستم جمع آوری اطلاعات بيماران بستری 65 درصد بيمارستان های کشور را انجام داد و ارتباط الکترونيکی بين داروخانه ها و سازمان های بيمه گر را در اکثر استان های کشور پياده کرده می باشد.
راه اندازی پايلوت پروژه پزشکی از راه دور و ايجاد شبکه آموزشی و مشاوره پزشکی و راه اندازی بيش از 110 پايگاه عرضه اطلاعات گروه پزشکی از ديگر پروژه های جاری و انجام شده در اين وزارتخانه هستند که در کنار ايجاد چند بانک اطلاعاتی عظيم در حوزه اطلاعات پزشکی عملکرد خوبی برای اين وزارتخانه به شمار می رود.

وزارت تعاون

انجام مطالعات راه اندازی سيستم يکپارچه برنامه ريزی منابع انسانی، سيستم اتوماسيون اداری و نحوه جمع آوری اطلاعات از واحدها با بهره گیری از VPN، اينترنت و پست الکترونيکی به علاوه برگزاری سه مورد مناقصه از طريق اينترنت مهمترين اقدامات اين وزارتخانه در حوزه دولت الکترونيکی می باشد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اين وزارتخانه نيز پروژه های مکانيزاسيون فروش بليت در سينماها، راه اندازی سيستم اتوماسيون اداری، تهيه طرح بانک اطلاعاتی نيروهای متخصص نظام مهندسی، بايگانی الکترونيکی پرونده های مهندسان و تهيه نرم افزار صدور پروانه اشتغال را در سال 84 پيگيری کرده می باشد.

وزارت جهاد کشاورزی

اين وزارتخانه سيستم اتوماسيون اداری خود را راه اندازی کرده و جمع آوری اطلاعات خود را نيز مکانيزه نموده می باشد و علاوه بر تدوين معماری اطلاعات و شناسايی فرآيند های و خدمات به صورت الکترونيکی، فرآيند واگذاری و تعبيير اراضی مربوط به سازمان امور اراضی کشور را نيز از طريق وب سايت www.arazi.ir امکان پذير کرده می باشد.

وزارت نفت:

اقدامات اين وزارتخانه بزرگ و پردرآمد در حوزه دولت الکترونيکی عبارتند از:

پياده سازی سيستم خريد الکترونيکی، راه اندازی بورس الکترونيکی نفت، پياده سازی پورتال های عمومی و تخصصی، طراحی و اجرای سيستم مشترکان گاز طبيعی، نهايی کردن پرداخت الکترونيکی قبوض مصرفی گاز از طريق ATM، خدمات پيام الکترونيکی، پياده سازی سامانه برنامه ريزی منابع انسانی، سيستم حسابداری قيمت تمام شده فرآورده های نفتی و نفت خام، سيستم جامع معاملات نفت خام و فرآورده ها

وزارت کار و امور اجتماعی

اين وزارتخانه نيز اطلاعات بازار کار را در قالب ستاد نظام جامع اطلاعات و بانک اطلاعات کار کشور اجرايی کرده می باشد.

وزارت رفاه و تامين اجتماعی

سيستم اتوماسيون و جمع آوری اطلاعات از طريق پست الکترونيکی غیر از پروژه های اين وزارتخانه در بحث دولت الکترونيکی ثبت شده می باشد.

سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری

اين سازمان با بهره گيری گسترده از فناوری اطلاعات پروژه های زير را به مرحله اجرا رسانده:
تدوين طرح جامع فناوری اطلاعات سازمان، ايجاد شبکه LAN، تجهيز و ارتقا سخت افزاری، توسعه GIS، نصب نرم افزارهای کاربردی سازمان از قبيل: سامانه امور حقوقی، سامانه بانک اطلاعات موضوعاتی زیرا اماکن فرهنگی- تاريخی، هنرهای سنتی، فناوری بومی، گزارش های پژوهشکده مردم شناسی، تأثیر جهان، سيستم آمار بازديدکنندگان موزه ها و اماکن، سيستم املاک در عرصه يا حريم آثار و املاک اختصاصی.

مرکز آمار ايران

اين مرکز نيز با راه اندازی سيستم اتوماسيون اداری، بسياری از سفارشات خريدهای عمده خود را از طريق اينترنت انجام داد.

فعاليت های لجستيکی

فعاليت های لجستيکی می تواند تأثیر بسيار مهمی در بسترسازی برای به کارگيری تجارت الکترونيکی و تسريع فعاليت ها در اين زمينه داشته باشد.

بنا بر گزارش وزارت بازرگانی، نصب سيستم آسيکودا و ساير سيستم ها مانند سيستم کارنه دوپاساژ، کارنه تير و اظهار از راه دور و برقراری ارتباط ماهواره ای بين ستاد گمرک و گمرکات از مهمترين اقدامات انجام شده در اين حوزه می باشد. اهم اقدامات صورت گرفته در اين بخش به تفکيک ارگان مسئول عبارتند از:

1- حمل و نقل:

شرکت کشتيرانی جمهوری اسلامی ايران مهمترين عملکرد خود را نگهداری و راهبری و توسعه سيستم های نرم افزاری و سخت افزاری و شبکه اعلام و برنامه های خود در حوزه امکان سنجی و برنامه ريزی در زمينه تجارت الکترونيکی را به شکل زير ليست کرده می باشد:

ارائه اطلاعات مربوط به برنامه سفر کشتی ها، قابليت رديابی کانتينرها، محاسبه اوليه هزينه معطلی کانتينترها، قابليت استعلام نرخ حمل از طرف مشتری و تبادل الکترونيکی اطلاعات در قالب استانداردهای موجود.

وزارت راه و ترابری

اين وزارتخانه نيز پروژه های زير را در دست اجرا دارد:

طرح جامع فناوری اطلاعات وزارت، سيستم يکپارچه مالی، اداری و پرسنلی، مخابرات ماهواره ای، ايجاد، توسعه و بهبود بستر مخابراتی و ارتباطی، اطلاع رسانی به مشتريان بين المللی از طريق اينترنت، ردگيری کالا و کانتينر، پايلوت توسعه فناوری اطلاعات و مدرنيزه کردن سازمان هواشناسی، به روزرسانی بانک اطلاعات هواشناسی، خريد اينترنتی بليت اتوبوس، سيستم يکپارچه اطلاعاتی جامع پايانه مرزی، نصب و راه اندازی دستگاه های XRAY در گمرک.

2- انرژی

وزارت نيرو:

پروژه های اين وزارتخانه عبارتند از: پرداخت قبوض آب و برق از طريق اينترنت و تلفن همراه، ارائه خدمات توسط شرکت های تابعه از طريق وب سايت، تدوين آيين نامه جديد معاملات شرکت های مادرتخصصی جهت انطباق با تجارت الکترونيکی

3- امور گمرکی

گمرک جمهوری اسلامی ايران به عنوان يکی از حلقه های مهم تجارت الکترونيکی پروژه های سيستم ترانزيت، سيستم اظهار از راه دور، سيستم اطلاعات مديريت را در سال 84 پيگيری نمود و ضمن استقرار سيستم ايزو 14001، توسعه کيوسک های اطلاع رسانی را در دستور کار خود قرار داد.

نصب سيستم آسيکودا در گمرکات، توسعه و تکميل نرم افزار آمار تجارت جهانی، توسعه سيستم کدينگ در شهرهای مرزی، بهره گیری از سيستم سيبا بانک ملی، برقراری ارتباط ماهواره ای و بهينه سازی وب سايت گمرک از ديگر پروژه های اين سازمان در سال 84 بودند.

وزارت دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح

اين وزارتخانه نيز تدوين پروژه مطالعه و مطالعه امکان سنجی استقرار تجارت الکترونيکی در سازمان اتکا را در دستور کار خود داشت.

جمع بندی

مهم ترين بخش گزارش تجارت الكترونيكي در سال 84 در واقع بخش نتيجه گيری آن می باشد.

در اين قسمت از گزارش آمده می باشد: يكي از مباحث مهم اقتصادي می باشد كه امروزه كشورها به آن توجه جدي کرده اند. ايران نيز در سياست تجارت الكترونيكي بر رويكرد جدي دولت مبني بر توسعه و گسترش تجارت الكترونيكي تاكيد کرده می باشد. اهم فعاليت های صورت گرفته در سال 84 عبارتند از:

آگاه سازي يکی از پيش نيازهای اساسی برای توسعه تجارت الکترونيکی می باشد، علاوه بر تربيت متخصص در حوزه تجارت الکترونيکی، ارتقای سواد ديجيتالی فعالان برای ايجاد تقاضا و به کارگيری تجارت الکترونيکی بسيار مهم می باشد. آموزش و تحصيل، برگزاري دوره كارشناسي و كارشناسي ارشد در رشته هاي تجارت الكترونيكي، برگزاري همايش هاي تجارت الكترونيكي و دوره هاي كوتاه مدت آموزش، وب سايت هاي اطلاع رساني و اعطاي جوايز به پروژه هاي برتر از اهم اقدامات محسوب مي شوند.

وزارت بازرگانی تاکيد می کند: هدف ما در اين راهبرد تأمين نيروي انساني كارآمد براي تجارت الكترونيكي و ايجاد تقاضا براي بهره گیری از تجارت الكترونيكي توسط فعالان اقتصادي می باشد.

در ادامه گزارش آمده می باشد: در راهبرد حقوقي، علاوه بر تصويب قانون تجارت الكترونيكي، تصويب آئين نامه اجرائي بند الف ماده 79 و ماده 48 قانون تجارت الكترونيكي، جزو مهمترين اقدامات برای ايجاد بستر تجارت الکترونيکی محسوب می شوند.

همچنين نهايی سازی اساسنامه مرکز توسعه تجارت الکترونيکی، آيين نامه دفاتر خدمات صدور گواهی و سياست ها و دستورالعمل اجرايی مرکز صدور گواهی و طرح و پيگيری تصويب آن در هيات دولت و کميسيون رايانه ای ساير اقدامات صورت گرفته می باشد.

از نظر زيرساخت هاي تجارت الكترونيكي با وجود کوشش مضاعف، هنوز با استانداردهاي جهاني فاصله زيادي هست. در سال 1384 ضريب نفوذ تلفن ثابت و همراه در ايران به ترتيب 29.71 و 12.43 بوده می باشد که با وجود پيشرفت هنوز برای بهبود دسترسی و ارتقای خدمات کيفيت به کوشش زيادی نياز می باشد.

از نظر امنيتي، اطلاعاتي نيز وزارت بازرگاني با تکميل طرح مركز صدور گواهي ديجيتال به دنبال ايجاد بستر ايمن برای مبادلات الکترونيکی می باشد. با آماده بهره برداری شدن اين مرکز انتظار می رود زمينه بهره گیری از تجارت الکترونيکی امن برای فعالان فراهم شده و بيش از پيش اعتماد و اطمينان به مبادلات الکترونيکی افزايش يابد.
از نظر ماليه الكترونيكي نيز بانك هاي كشور عضو شبكه شتاب بوده و خدمات الكترونيكي از قبيل ارائه سرويس SMS ، ارسال صورتحساب به e-mail مشتريان ارائه مي دهند. دستگاه هاي ATM و POS در شعب و فروشگاه ها نصب کرده اند. با اين وجود هنوز به اقدام هاي اساسي براي ايجاد بستر مناسب براي تجارت الكترونيكي نياز می باشد. اقداماتي براي راه اندازي بيمه الكترونيكي و بورس الكترونيكي نيز انجام شده می باشد.

اين گزارش می افزايد: در راستاي دولت الكترونيكي، دستگاه های اجرايی اقداماتی را برای بهبود جريان اطلاعات در داخل مجموعه، تسريع فرآيند اطلاع رسانی و ارائه بعضی خدمات الکترونيکی انجام داده اند با اين وجود هنوز دستگاه ها در مراحل اوليه دولت الکترونيکی قرار دارند.

و در پايان وزارت بازرگانی با تصریح به پروژه های خوبی که در محور فعاليت هاي لجستيكي پياده سازی شده اند. اجرای سيستم آسيكودا در گمركات كشور، تجهيز بنادر به فيبر نوري، طراحي سيستم اطلاعات مسافري پيشرفته، طراحي سيستم تعيين ارزش، بهره گیری از كارت هوشمند در رويه هاي گمركي، رديابي محموله هاي ترانزيت و مانيفيست الكترونيكي را غیر از مهمترين اقدامات انجام شده محسوب مي کند و می افزايد در بخش هاي حمل و نقل علاوه بر اطلاع رساني مناسب، برخي طرح ها مانند فروش اينترنتي بليت قطار و اجراي آزمايشي آن براي مسافران جاده اي و خطوط هواپيمائي انجام يافته می باشد. و در بخش انرژي و شبكه پستي نيز برخي طرح ها در حال انجام می باشد.
در پايان لازم به يادآوری می باشد که هر چند انتشار اين گزارش با تاخيری يکساله انجام گردید و بعضی از آمار مورد بهره گیری از آن در حال حاضر تغيير کرده اند، اما به هر حال انتشار آن مرجع مناسبی در اختيار فعالان و محققان علاقمند به تجارت الکترونيکی قرار می دهد و امکان برنامه ريزی دقيق تر و همه جانبه را فراهم می کند.

جمع­بندی و ارائه پیشنهادات:

تدوین قوانین و مقررات مناسب برای فعالیت‌های تجارت الکترونیکی و اجرای دقیق آن

ایجاد محیط مناسب تجاری

بهره گیری از تجارب سایر کشورها

ایجاد بسترهای مناسب برای اصلاحات اقتصادی( همچون کاهش مالیا­ت­ها، طرفداری از سرمایه­گذاری خارجی، کنترل تورم و …)

فعالیت در زمینه آگاه­سازی و آموزش مصرف کندگان و بنگاه‌های اقتصادی

منابع:

  1. تجارت الکترونیکی مفاهیم و کاربردها، مؤسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، چاپ دوم، بهمن 1384، صفحه 90
  2. تجارت الکترونیکی مفاهیم و کاربردها، مؤسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، چاپ دوم، بهمن 1384، صفحه 20
  3. مطالعه موانع حقوقی توسعه خرید و فروش الکترونیکی د رایران، مؤسسه مطالعات پژوهش های بازرگانی، چاپ اول، تیر 1384، صفحه 2
  4. مطالعه تأثیر کسب و کار الکترونیکی بر جهش صادراتی، شناسایی اولویت های بخش صنعت در کشور، مؤسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، مهر 1384، چاپ اول، صفحه 68
  5. دژپسند، فرهاد، فرآیند تجارت الکترونیکی و تجارت سیار در جهان و ایران، مجموعه مقالات همایش تجارت الکترونیکی
  6. عمادزاده، مصطفی، کوچک­زاده، میثم، اصغری، علی، تجارت الکترونیک و پول الکترونیک در اقتصاد جدید جهانی، مجله طریقه
  7. E-Government Survey 2012
  8. World Economic Forum

Leave a Comment