تربیت بدنی

فرمت ورد: دانلود پروژ ه رشته تربیت بدنی در مورد پوکی استخوان – قسمت دوم

  • برنامه غذایی پروتئین – کمبود ویتامین D (ویتامین D به بدن شما کمک می کند تا از کلسیم برای ساختن استخوانهای محکم بهره گیری کنید).
  • نکته مهم : برای بهره گیری از متن کامل پژوهش یا مقاله می توانید فایل ارجینال آن را از پایین صفحه دانلود کنید. سایت ما حاوی تعداد بسیار زیادی مقاله و پژوهش دانشگاهی در رشته های مختلف می باشد که می توانید آن ها را به رایگان دانلود کنید
  • ارزیابی تشخیصی

    علایم رادیولوژی

    کاهش تراکم استخوان ، همچنین کاهش تعداد و صفحات تیغه‌های استخوان که بخصوص در جسم مهره‌ها ، گردن و استخوان ران مشهود می باشد. فضای بین مهره‌ای افزایش یافته و سطح بالایی و پایینی جسم مهره گرد می گردد. شکستگی مرضی در مهره‌ها باعث مقعرالطرفین شدن شکل آنها می گردد.

    علایم آزمایشگاهی

    شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

    کلسیم ، فسفر و آلکالین فسفاتاز سرم طبیعی می باشد. بیوپسی استخوان به تشخیص کمک می کند.

    آزمایشهای سنجش تراکم استخوان

    این آزمایشها برای تشخیص و پیگیری درمان پوکی استخوان ،‌ دقیقتر از عکسبرداری با اشعه هستند. پرتوهای ایکسمعمولا برای تشخیص پوکی استخوان مورد بهره گیری قرار نمی‌گیرند. این پرتوها که به علت های دیگری استفاه می گردد ممکن می باشد پوکی استخوان را نیز در حالتی که حدود 25 تا 40 درصد توده استخوان از بین رفته باشد نشان دهد. بله اما این امر دشوار می باشد در بیشتر موارد پوکی استخوان تشخیص داده نمی‌گردد تا این که فرد دچار شکستگی استخوان گردد.

    در صورت مشخص بودن علت استئوپروز بایستی آن را درمان نمود. هدف از درمان ، جلوگیری از پیشرفت بیماری و کمک به بهبود آن می‌باشد. تغییر در رژیم غذایی ، مواد پروتئینی ، کلسیم مکمل ، املاح و ویتامین‌ها و مخصوصا ویتامین D بایستی، مقدار کافی از راه غذایی و دارویی به این بیماران داده گردد. کلسی تونین ، از دست دادن استخوان را مهار می کند. تجویز استروژن یا استروژن همراه با پروژسترون و اندروژن و املاح فلوئور در درمان این بیماران موثر می باشد. اگر چه از علایم هشدار دهنده مهم در شما بروز نکرده باشد، ممکن می باشد مبتلا به پوکی استخوان شده باشید. گرچه پوکی استخوان را نمی‌توان بطور قطعی درمان نمود، اما درمان نسبی آن امکانپذیرستورزش احتمال پوکی استخوان و شکستگی های مربوط به آن را کاهش می دهد.یکی از بهترین راهها برای ساختن و حفظ استخوانهای سالم ورزش می باشد. موضوع روز جهانی پوکی استخوان به تأثیر ورزش اختصاص داشت. محققان امیدوارند این پیام مثبت به زنان و مردان کمک کند تا دریابند آنها می توانند مسئولیت سلامت استخوانهایشان را بر عهده بگیرند و در آینده جزء قربانیان پوکی استخوان نباشند.
        بیماری پوکی استخوان که در آن استخوانها شکننده شده و براحتی دچار شکستگی می شوند ، یکی از بیماری های شایع و حاد در همه جوامع می باشد.از هر سه زن بالای 50 سال یک نفر (بیش از سرطان سینه) و یک نفر از هر پنج مرد (بیش از طریان پروستات) به آن مبتلا می شوند.
        در نظر داشتن بعضی توصیه ها برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان مهم می باشد که در اینجا به بعضی از آنها تصریح می گردد :
        – بدلیل آنکه استخوان بافت زنده می باشد ، که بطور دائم خود را بازسازی می کند ، نیازمند تحریک مرتب از طریق فعالیت بدنی می باشد.
        استخوان ها نیز مانند عضلات بایستی مرتبا بکار گرفته شوند در غیر اینصورت رو به زوال می گذارند.
        – در دختران بافت استخوانی تجمع یافته طی سنین 11 تا 13 سالگی تقریبا برابر با میزان تراکم استخوانی می باشد که طی 30 سال پس از یائسگی از دست می رود.
        – یک مطالعه انجچام شده در فنلاند نشان می دهد تراکم بافت استخوانی در فعالترین دختران جوان از لحاظ بدنی حدود ا 40 درصد بیش از دخترانی می باشد که حداقل میزان فعالیت بدنی را دارند.
        – ورزش کمر در دوران میانسالی می تواند از تضعیف مهذه ها یا شکستگی آنها بهنگام پیری جلوگیری کند.

    شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

        – ورزش همچنین به تعادل و جلگوگیری از افتادن کمک می کند. این مهم می باشد زیرا هرسال دو فرد بالای 65 سال حداقل یکبار دچار زمین خوردگی می گردد. زکمین خوردن یکی از علل شکستگی هاست.
        – احتمال شکستگی استخوان ران در زنانی که بیش از 9 ساعت در روز می نشینند ، بیشتر می باشد.

    Leave a Comment